Urmărește-mă și pe Facebook!

joi, 21 august 2014

Care-i treaba cu dietele?

In adancul inimii fiecareia dintre noi, sa nu mai vorbim despre barbati, credem ca o femeie grasa nu este o femeie frumoasa. OK, nu vorbesc despre exemple cu probleme, nu aruncati cu rosii, nu toata lumea poate avea o greutate buna. Plus ca pot aparea diversi factori declansatori la o crestere in greutate, de obicei factori emotionali sau hormonali. Iarasi nu vorbesc despre sarcina, unde ti se zice ca idealul este de 14-15 kg, dar s-au vazut cazuri cu peste 40 kg. luate in cele 9 luni.

Mi-au cazut ochii astazi pe o dieta care spune, in mare, urmatoarele:

- nu aveti voie sa mancati: carnati, fainoase, zaharuri, chips-uri, costiță, vin
- trebuie sa mancati: salate, fructe, pește, ulei de masline (cu toate ca eu vi-l recomand pe cel din samburi de struguri, mai ales pentru salate), lactate, cereale

Este dificil sa gatesti sanatos, sa mananci sanatos, mai ales cand esti la job de dimineata pana seara. Dar puteti incerca! ;)

Din punctul meu de vedere, o ciorba nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic. Cu carne sau cu legume, nu conteaza, important este sa existe cat mai multe legume in ea.

Apoi, la felul doi, se pot alege o gramada de preparate, de la chestii la cuptor (cartofi, broccoli, legume, ciuperci) pana la carne pe gratar sau la cuptor. Invariabil, nu trebuie sa lipseasca o salata, orice model ati alege.

Am avut o perioada in care, datorita unor probleme de sanatate, am avut 67 de kg., la 168 cm. Dar a fost o perioada care a venit peste cea normala si a disparut la fel de repede. Eu nu mai mananc prostii de ani buni de zile, cu toate ca uneori ma mai arunc la un KFC. Cred cu tarie ca echilibrul este cheia in toate.

Daca va ajuta sau nu, va impartasesc o zi normala de-a mea, poate va vin idei:

- dimineata: cafea cu lapte
- pranz: salata de vinete, ardei copti sau rosii, ciorba, cartofi la cuptor cu sos de rosii, friptura de pui sau porc, salata de rucola (reteta mea). A, da, mananc porc. ;) Ciorba o mananc de muuult timp fara paine, iar la felul doi rar.
- seara: cereale integrale cu lapte, iaurt sau chefir sau paine prajita cu unt si gem facut in casa sau branza cu rosii
- noaptea la un film bun: seminte de floarea soarelui

Beau foarte multe lichide in timpul zilei, apa, limonada sau Lipton verde. De obicei doar apa, vara mai mult Lipton verde. Apa o beau intotdeauna la temperatura camerei. Lipton-ul trebuie tinut la frigider, pentru ca altfel se strica.

- Nu mananc pește, costita, carne grasa, mezeluri.
- Nu mananc decat Nutella, o lingurita pe zi maxim, si din cand in cand inghetata Snickers. Alte dulciuri nu prea mananc.
- Nu gatesc mancarea cu rantas.
- Prajesc destul de rar si atunci o fac in samburi de struguri sau masline si de fiecare data schimb uleiul.
- Mananc din cand in cand paste, spaghete, penne sau alte modele.
- Mananc foarte multe salate.
- Mananc banane, mere sau capsuni.
- Seara mananc intre 7 si 9 cel mai des, dar se intampla sa mananc dupa ce culc copilul mare, adica pe la 10. Rareori ma culc inainte de 12 noaptea, cel mai des intre 1 si 2.
- Sport nu prea mai fac. Mi-am luat role, dar de cand a venit caldura, nu mai vreau si nu mai pot sa merg cu ele.
- Stau destul de mult pe scaun la birou sau in masina.

Concluzia? Eu cred cu tarie ca nu exista un model anume de urmat, fiecare trebuie sa isi gaseasca propriul echilibru. Atat in dieta, cat si in viata de zi cu zi.

Dupa ce am nascut-o pe Mariuca, am ajuns la 53 kg si m-am stabilizat la 54. Acum, la 1 an dupa ce l-am nascut pe Mihaita, am 59. Si asta de vreo 4-5 luni. Nu am mai dat nimic jos. Eu ma simt excelent, asa cum ma simteam si la 67. Ma vad fericita, implinita si frumoasa. :D

Pentru ca altfel nu poti inainta, daca ai o stima de sine scazuta. In orice iti propui. Si mai cred cu tarie ca dai jos mult mai greu kilogramele acumulate dupa varsta de 30 de ani.

Deci daca vreti diete-minune, retete miraculoase sau mai stiu eu ce, mai bine uitati. Aveti exact greutatea ideala pentru momentul acesta. Daca mai dati jos 2-3-5 sau 10 kg., va veti simti mult mai bine, atata tot. Dar asta nu inseamna ca acum nu sunteti fericiti. ;) Este acea bula vicioasa: am 1 milion de dolari, sunt fericit. Dar nu imi permit un avion particular. Daca as avea 2 milioane, as fi mai fericit. Insa nu anuleaza fericirea pe care o simt acum. Corect? ;)

Niciun comentariu: