Urmărește-mă și pe Facebook!

luni, 19 august 2013

O lume nebuna, nebuna...

... si noi facem parte din ea!

In februarie am fost plecata cu masina pana in Germania, mai sus de Nurnberg. Din povestiri stiam la ce sa ma astept atunci cand sunt sofer in Germania. Acum 2 ani am plecat cu avionul, dar am auzit multe istorioare mai mult sau mai putin SF.

Nu am fost des plecata din tara si nu am plecat in tari exotice. Nici macar in unele mai normale, gen Franta sau Marea Britanie. Dar am pretentia ca sunt deschisa la minte si accept multe lucruri, chiar daca sunt total diferite de ceea ce stiu eu in viata de zi cu zi. In schimb, Germania m-a socat in toate sensurile. M-a impresionat prin multe lucruri si m-a facut sa exclam in fata altora (poate chiar la fel de multe!) ca eu nu as putea trai acolo niciodata.



Nu m-a speriat ceea ce ii sperie pe multi romani, si anume punctualitatea si rigurozitatea tipic germane. Mi-a placut ca am putut printa un program la minut pentru mama mea, care vorbeste engleza si franceza, nu si germana. Si totul de pe net. Plecare din localitatea A la ora 8.23 minute, cu trenul S1, de la linia 2, cost bilet 15 Euro pentru adult si 10 Euro pentru copil, coborare in statia B, la ora 9.11, la linia 2, traversat, luat autobuzul X pana la statia Y, traversat, intrat in Playmobil, cost bilet 10 Euro de persoana. Si inapoi seara.

M-a surprins in mod placut ca am gasit (multi) oameni care nu erau reci, asa cum ni s-a spus de un milion de ori. Bine, nu va asteptati sa dati peste italieni, care urla de fericire din capatul restaurantului si gesticuleaza de zici ca prind permanent muste in zbor, dar nici peste sloiuri de gheata nu veti da. Mi s-au parut oameni normali, chiar saritori, iar mama mea a avut mai multe experiente pozitive in plimbarile ei prin Nurnberg. Oameni care au scos telefonul si i-au aratat pe GPS unde trebuie sa ajunga (si care vorbeau engleza!!), oameni care au fost draguti cu ele atunci cand Mariuca avea nevoie la toaleta, iar mama mea nu avea decat hartii de 50 Euro. In conditiile in care intrarea la toaleta costa 2 Eur si aparatul nu dadea rest.

Da, imi place sa punctez aspectele pozitive. Pentru a termina intr-o nota negativa, sa va dau cu articolul in cap! Spuneam aici, preluand ce a spus un alt geniu, ca uneori nu stiu daca eu sunt nebuna sau altii sunt. Astazi mi-e clar. Poate si eu sunt un picut nebuna, dar altii sunt mai nebuni decat mine!!!! In cazul de fata, nemtii. Pam-pam!

Acum 20 minute ma relaxam pe canapea, mancand o napolitana si citind presa pe hotnews. Si ce mi-a fost dat sa citesc, m-a facut sa ma ridic, sa iau laptop-ul si sa ma apuc sa scriu: Germania va deveni prima tara europeana care introduce "al treilea sex" pe certificatele de nastere. Aici gasiti articolul intreg. Doar articolul e intreg, ca nemtii este clar ca nu sunt!!!

De la 1 noiembrie, parintii vor avea posibilitatea de a trece pe certificatul de nastere sex nedeterminat, in ideea in care copilul isi va putea alege singur sexul cand va fi mare. Acum, nu ca ma uit la CSI New York, dar din cate stiu eu, ADN-ul zice singur ca unii suntem femei si altii barbati. Apoi sexul in sine ne arata foarte clar ce si cum. Ca unii zic ca femeile sunt egale cu barbatii, e altceva. Egale, dar femei. Si nu necunoscute. Acum mai sunt unii care isi doresc o schimbare de sex. Te cred si eu, cand te uiti la cum arata Halle Berry sau Pierce Brosnan!!! Dar una e sa iti fabrici un penis (suna prea dur, sa zic puta??) sau sa te indopi cu hormoni sa iti creasca sani, si alta e ADN-ul, care nu greseste.

In plus, incalci juramantul nescris de parinte, sa zic asa: TU, ca parinte, trebuie sa iei decizii pentru copilul tau, teoretic pentru binele lui. Din prima zi de cand afli ca astepti un copil, incepi sa iei decizii.

Cand Mariuca m-a intrebat ce o sa aiba, un fratior sau o surioara, eu i-am spus: "mami, nu putem alege ce sa avem, un baietel sau o fetita". Cum ar fi fost sa completez "si nici nu vrem sa alegem, o/il lasam pe ea/el sa aleaga ce vrea sa fie".

STUPID crazy people!!!!

Niciun comentariu: