Urmărește-mă și pe Facebook!

duminică, 1 iulie 2012

Calamar cu ciuperci

Am cumparat calamar si astazi am vrut sa il gatesc. Am deschis laptop-ul sa caut o reteta cu ciuperci, pentru ca mi-am amintit ca luasem si ciuperci proaspete.

Problema a fost ca nu am gasit decat o singura reteta, cu mici variatiuni pe tema... asa ca m-am pus pe treaba si am conceput o reteta. Sper sa va fie de folos, pentru ca a iesit extraordinar de buna. :)

Frumusetea este ca un bucatar bun stie ce se asorteaza cu ce, conform unei experiente indelungate. Asa ca a fost foarte simplu sa imi pregatesc mental o reteta si apoi sa o execut.

Am inceput cu sosul, pregatit asa: am taiat ceapa si ciupercile rondele si le-am calit in ulei din samburi de struguri si sos de soia Heinz. Cred ca puteti alege si ulei de masline, daca va place mirosul. Cand s-au inmuiat, am adaugat 3 rosii taiate cubulete, verdeturi mediteraneene (rozmarin busuioc, oregano), usturoi si zeama de la o lamaie. Puteti alege usturoi verde sau ceapa verde.


Apoi am trecut la faza doi. Am luat calamari intregi, asa ca a trebuit sa ii tai. Calamarii contin o cerneala in tentacule care trebuie indepartata. Stiam acest lucru, dar nu stiam ca cerneala sare peste tot. :)

Am taiat tentaculele, i le-am aratat Mariucai, i-am spus sa le miroasa si sa le pipaie. Apoi am taiat corpul fiecarui calamar in rondele si am curatat interiorul. Apoi am rugat-o pe Mariuca sa ii spele foarte bine. Ceea ce a si facut, super incantata.


I-am pus pe foc, tot in ulei din samburi de struguri si i-am calit. Daca sunt prajiti prea mult, se intaresc, asa ca se amesteca constant si rapid cat timp sunt pe foc si dupa cateva minute se gusta. Trebuie sa fie fermi, dar nu tari. Sa ii puteti musca cu usurinta.


Si cam asta este tot. Se servesc cu garnitura de ciuperci si patrunjel, cat inca sunt calzi. Daca vreti ca sosul sa fie mai consistent, puteti adauga o mana de paste (spaghete rupte in trei sau penne).


Tinand cont ca totul a fost proaspat si intreg, mi-a luat aproximativ 2 ore sa termin. Dar reteta este foarte usor de realizat, chiar si pentru cei care nu se pricep intr-ale bucatariei.

Calamarii proaspeti costa in jur de 40 lei kilogramul, ciupercile vreo 12-15 lei si rosiile vreo 5. Reteta este consistenta si sanatoasa. Calamarii sunt usor dulci si au un miros fresh. Eu nu prea mananc peste, asa ca imi convine de minune ca nu miros a peste. Contin foarte mult zinc, mangan, cupru, seleniu si vitamina B12.

Pofta buna! :)

2 comentarii:

Fligler Madalina spunea...

Calamarul il pui in ulei incins?

Unknown spunea...

Nu, se întăresc imediat. Uleiul să fie la temperatura camerei, să crească temperatura constant.