Urmărește-mă și pe Facebook!

joi, 7 ianuarie 2010

Micul papagal

Mariuca a intrat intr-o noua faza, acum este un mic papagal. Repeta ABSOLUT orice aude. Ii zice "salu' mana" lui Buni, dupa ce m-a auzit pe mine zicand "saru' mana", l-a vazut pe Bunu pe terasa, venit neanuntat si a venit repede la noi, in bucatarie, sa ne zica "a venit Bunu pe teiasa afaia".

Azi dimineata i-a zis lui Dani "tati, tezeste-te" de un milion de ori, de am zis ca o angajez sa faca asta in fiecare dimineata, ca e mai eficienta decat mine!

Vorbeam cu Valentin la telefon despre "cuvinte-cheie" si ea repeta dupa mine "cuvinte cheie".

Stie ce contine fiecare sapun. Le scoate din cutie, le miroase si zice "cafia", "minta", "amaie veide", "copaia" (asta inseamna portocala, dar nu ma intrebati de unde vine; asta e singurul cuvant stalcit puternic).

De sarbatori, mama a strans vasele si nu stia unde vine blender-ul. Si l-a lasat provizoriu pe blat. Mariuca l-a luat, a deschis usa de la dulap, a scos cutia blender-ului, l-a bagat inauntru, inclusiv tot firul, a inchis cutia, a bagat-o la loc in dulap, a inchis dulapul si a zis "gata!".

Inainte de sarbatori, mami a inceput sa ii scrie cuvintele sub fiecare desen pe care il facea, ca sa stie Mariuca ce reprezinta. Pe mine m-a amuzat, dar daca scriu m, a, m, i si o intreb ce am scris, dupa ce ii citesc fiecare litera in parte, zice "mami". La fel cu tati. Buni si Bica inca nu le stie, dar progresam.

Azi am inceput sa o invat si acordul subiectului cu predicatul. Se uita pe o cutie si mi-a spus "copiii face baie". Am intrebat-o cati copii sunt, a zis trei, si atunci i-am spus "copiii fac baie, pentru ca sunt mai multi". A repetat dupa mine, ceea ce, intre noi fie spus, trebuie sa fie invatatura de minte pentru unii pentru care "copiii face baie", ca "e" sub 50. Maturi, nu copii de 2 ani.

Stie ce face cutitul, cutter-ul, adica "taie", stie sa zica "furculita" destul de corect, adica fara "r".

Daca o intrebi ce vrea sa manance, iti raspunde. De obicei, raspunsul este "ceiale cu iaut", dar te poate surprinde cu un "piuie cu pui" sau "cioba osii".

Deja numele ei este "Maiuca", nu mai e "Muca". Iar Maiuca cobo(r)a, u(r)ca, cand vrea sa manance zice interogativ "mancam?", cand vrea sa se joace zice, tot interogativ, "jucam?".

Iese afara la "dzapada", face "om dzpada"cu Buni, se imbraca cu "geaca verde" si se incalta cu "papucii albasti".

Scrie peste tot in casa, chiar daca nu are voie si are caietul ei si carti de colorat. Dar daca o intrebi unde e pisica alba, invariabil, in mazgalelile ei de mic Picasso, ti-o va arata tot timpul in acelasi loc.

Vorbeste absolut toata ziua si eu inca ma minunez cate spune!

Un comentariu:

Ceska777 spunea...

Am mai zis-o: pacat ca B nu vb romaneste! I-am pune impreuna si ne-am uita la ei ca la tv sau am asculta ca la radio... torente de vorbe, explicatii, interogari, excalamatii, iar mirari si tot asa 24/24 7/7.