Urmărește-mă și pe Facebook!

duminică, 3 ianuarie 2010

De la fractura de clavicula la adormit pe parchet...

Mariuca are fractura de clavicula... suna mai rau decat este in realitate. Adica a fost nasol, dar cand noi am aflat, in noaptea de revelion, deja fractura era vindecata.

Pe 31, pe la ora 10, am urcat cu Mariuca sa o schimb in hainute festive. Mai devreme observasem o umflatura pe clavicula si cand i-am scos body-ul a parut mai mare. Am convocat mamele, Dani era deja cu mine, asa ca am decis sa mergem la urgenta.

Fisura de clavicula era deja vindecata, de-aia s-a si umflat. De la cazatura din pat, pe care aici nu am mai apucat sa o povestesc. Acum trebuie sa fim foarte atenti sa nu se mai loveasca in umar sau direct in clavicula, timp de 3-4 luni. Norocul ei ca nu o doare, ca nu a fost foarte grav.

Ca atare, ora zero ne-a prins in masina si am ajuns acasa la doua minute dupa miezul noptii...

Ea este super bine, nu are probleme, nu o doare, ridica mana fara probleme, iar daca nu aparea umflatura, nici nu aflam vreodata. Evident, mai bine ca am aflat, pentru ca acum incercam sa o protejam.

Urmarile acelui drum la urgenta: acum avem portita si la etaj, Bicu a avut grija sa o realizeze cat a stat la noi, astazi am fost cu Bunu in Ikea si i-am cumparat un pat nou, junior, pentru ca prinsese frica de cel vechi si am rearanjat in camera ei. O sa fac cateva poze, sa vedeti si voi noua camera a Mariucai.

Ii place atat de mult noul pat, incat in seara asta a adormit pe parchet, in usa! Sa speram ca de maine, de la pranz, lucrurile vor lua o intorsatura placuta, adica ii va placea noul ei pat, incat va renunta la confortul oferit de parchet.


Acum fug... dar maine o sa va povestesc cum au decurs ultimele zile din anul 2009 si cum a inceput 2010, dupa intoarcerea de la urgenta.

13 comentarii:

Loredana spunea...

sanatate multa micutei voastre!
sa aveti un an cel putin la fel de fructuos ca precedentul! numai bine!

Ana-Maria spunea...

La multi ani,Silvia!Si multa sanatate Mariucai!Imi pare rau de clavicula micuta cu probleme!Sa se refaca rapid dragalasa!
Va doresc numai bine si sanatate maxima!

Miutza spunea...

off, saracuta de ea! bine c-ati descoperit sa puteti preveni o recidiva. multa sanatate Mariucai si noroc sa nu i se mai intample grozavii de astea!
La multi ani! s-aveti un an frumos si bogat!

Gingasia spunea...

La multi ani, sa fie sanatoasa ! va pop

Zu spunea...

Multa sanatate, pfff, ce a fost in sufletele voastre... Sper sa fie totul ok de acum incolo si sa aveti un an plin de bucurii.

Ceska777 spunea...

Brrrrr! Astia mici sunt niste curajosi, prea curajosi dupa gustul meu. Au facut radiografie? Sa nu aiba vreo chestie ascunsa care mai tarziu sa o impiedice sa faca vreun sport, ceva.
Si cum a prins Mariuca frica de patul ei vechi? Era cu gratii? Si n-am inteles exact: nu-i place nici de asta nou? Noi dormim adica gaza doarme inca in patut cu gratii (chiar acum l-am lasat sa adoarma singur de pranz si inca povesteste) dar uraste sa doarma in el si noaptea doarme cu noi in patul mare si lat, de-ajuns de lat sa ne incapa pe toti trei....

Ceska777 spunea...

Acum a ca e la gradi (de azi) am si eu asa o chemare sa ii reorganizez camera..... de la bunic primim un dulap mai mare si azi am luat o cutie cu capac pe roti pentru jucarii, probabil pana la sf lunii facem miscari si camera lui. De dormit mai doarme la noi....

Unknown spunea...

Loredana, Ana-Maria, Miuta, Gingasia si Zu - multumim de urari si de incurajari.

Ceska, precizari:
Iti dai seama ca i-am facut radiografie, altfel nu aveam de unde sa stim ca are fractura.

Nu va ramane cu nimic pe mai tarziu. Cei mici au un mecanism de auto-refacere extraordinar.

De patul vechi a prins frica pentru ca a facut legatura cu saritul ei din pat, durerea, mers la medic, auzit pe noi zicand ca umflatura se pare ca e de la cazatura din pat and so on.

Cu cel nou nu e problema ca nu-i place. Ci ca a prins gustul libertatii. Libertate sa se miste in camera de una singura, sa se joace, sa vina la portita... In seara asta a adormit in patul cel nou. Deci e ok.

Noi avem conceptii extrem de rigide privitoare la somn. Copilul nu are ce cauta in patul parintilor. Si al nostru e mare, are latime 1,80, incap si 4 persoane, dar cum a dormit din prima zi de cand a ajuns acasa in patul ei, asa va dormi in patul si camera ei pana cand pleaca de acasa. :)

O sa te apuce dragul de a muta mobila. Pe mine ma apuca din cand in cand in living... cam o data la vreo 2-3 luni. Acum, ca a crescut si i-am cumparat noul pat, la Mariuca in camera se impunea o schimbare, nu doar de dragul mutarii.

Spor la gradinita, sa se invete rapid cu noua formula sociala si asteptam vesti de adaptare!

Anonim spunea...

Stiu cum e cu fractura de clavicula, nepotica mea s-a ales cu asa ceva din timpul nasterii. La ea a fost manuta imobilizata 15 zile... Fractura de clavicula e cumplita la adulti asa ca, aveti grija cu cazutul din pat! Glumesc! Sanatate multa papadiei mici si sa aveti un an minunat!

Ceska777 spunea...

Silvia, si eu aveam conceptii si conceptii....la unele am renuntat. Gaza inca are patut mic cu gratii tocmai in ideea ca la somnul de pranz pe care il face acolo ( 3 din 7 zile) sa nu evadeze. Inca nu l-a escaladat. Nici noi nu stim cum am ajuns sa dormim toti trei gramada. Cat a fost bebe a dormit noaptea NUMAI la el in patut ziua mai adormeam la alaptat cu el la noi in pat. Culmea e ca dupa ce am facut loc la el in camera sa ii mutam patutul (prin septembrie) tati s-a panicat ca o sa plece copilul la gradi si a decretat ca mai poate sa doarma la noi in dormitor pana face 3 ani. Si acum doarme la noi in pat. Noi suntem slabi (de inger) si nu am fost in stare sa il lasam sa planga si sa adoarma singur la el in pat, singur la el in camera. Ca bebe era leganat pana adormea acum ca e mai maricel sta unul din noi langa el pana adoarme (uneori si 1h!)
Astia suntem, asa defilam!

Moni spunea...

Wow...draga de ea! Mai eu cred ca lesinam la verdictul asta.Bine ca e bine si ca se reface fara probleme.
Ufff! Asa e cand ai argint viu pe 2 picioare. :)
Cat despre dormit..same here. Avem aceeasi regula si Clara doarme de la 7 luni singura la ea in camera.Si e tare bine asa!
Pupici si aveti grija de voi

Moni spunea...

Off topic..am postat la mine pe blog dar cred ca aici citesti mai degraba.
Inca suntem in tara da. Din pacate avem ceva necazuri plus un deces in familie si ne-a cam pierit cheful de vizite. Next time ne vedem sigur sigur. Sorry :(
Pupici multi

Unknown spunea...

Marilena - aoleo, pot sa spun ca am avut noroc ca nu i-a imobilizat mana. La varsta si activitatea ei, cred ca ne termina pe toti un eventual ghips.

La multi ani si tie!

Moni - am citit si la tine, ca m-am abonat la subiectul unde ti-am scris. In primul rand... Condoleante! Imi pare rau de pierdere si de problemele din familie. Sper sa va reveniti repede! Timp sa ne vedem este destul, nu au intrat zilele in sac. Poate dam noi o fuga in Germania sau data viitoare cand veniti voi in tara.

Ceska - da, stiu cum e. Si eu am renuntat la principiul cu sarea, cand eram disperata ca nu mananca deloc. Si de unde am zis ca nu o sa-i pun deloc sare in mancare pana la 1 an, sa vezi ce m-am executat la 5 luni. Evident, putina, dar totusi, un principiu incalcat. Nu am zis ca e bine sau rau ca doarme cu voi, e doar altfel decat facem noi. La un moment dat, trebuie studiat si copilul, trebuie luate decizii in cunostinta de cauza si asa mai departe. Daca voi ati considerat ca e bine, atunci asa este! Am renuntat de mult timp sa judec actiunile parintilor, pentru ca mi-am dat seama ca fiecare parinte decide cum crede el mai bine pentru copilul lui. Si e asa de greu sa fii parinte si sa iei decizii in fiecare zi! Iar cu barbatii m-am lamurit! Cand am fost nevoita sa o reinvat pe Mariuca sa adoarma singura (in perioada cat am fost insarcinata am dormit cu ea la pranz, in camera ei, pentru ca picam de somn), l-am trimis pe Dani la ai mei. Pentru ca el nu suporta sa o auda plangand. Iti dai seama ca nici eu nu suportam, dar am facut-o pentru ea, indiferent cat ma framantam si numaram secundele si minutele. Vorba ta, astia suntem, asa defilam! :))