Urmărește-mă și pe Facebook!

sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Trei posturi separate... astazi! Sa recuperez! Intai Mariuca!

Despre Mariuca... ca tot zicea Ceska ca n-am mai povestit de ea... Pai Mariuca stie sa numere singura pana la 5 si cu ajutor pana la 10.

Vorbeste, dupa cum ati aflat, la greu!

Zice "inapoi" si stie ce inseamna, zice "vine mami/tati etc.", il baga pe Mati in casa si o da "afara" pe Dochia. Zice singura "la masaaaa" cand vede ca ii pregatesc mancarea si se duce spre scaunul de masa. A inceput sa bea Milli si ii place.

Si-a imbogatit bagajul de cuvinte cu multe alte animale, fructe gen "lamaia verde", leaga constant cate 3-4 cuvinte, "pisica alba mica", "Muca uşa Pati casă", stie diferenta dintre masina mica si masina mare. Cand mirosim noi sapunurile, sa vedem cum sunt, zice "Şi Muca, şi Muca". Si cand o intrebi a ce miroase, se uita la sapun si daca il vede maroniu zice "mintă", daca il vede galben zice "lamaie".

Zice "inima", "steluta", "flori multe mami apa mai" - adica avem flori multe si mami (adica eu!) le uda ca sa creasca mari.

Zice "pix" si "foaie" si dupa ce a desenat peretii, am constatat ca a desenat si canapelele din piele, de culoare portocalie, asa ca acum are o noua tabla magnetica, mai mare.

Zice "porci" cand cineva da ceva pe jos. Ma ajuta sa mananc "miţe" si imi baga cate o samanta in gura.

Daca o intrebi cum e mancarea zice "foarte bun".

"Avo" (avion) e in "noi" (nori), cand doar il aude, dar nu il vede.

Stie sa deschida poarta cu telecomanda si zice ce face.

Isi da parul pe spate, cand ii vine pe fata, cu o miscare extrem de feminina. Asa ca ma gandesc ca va fi cocheta cand va fi mare.

Filmul asteptam sa se "cace", adica sa se incarce, frigiderul e in "bai", adica in stand-by.

Urca singura scarile, fara sa se tina de balustrada, practica pe care incerc sa i-o descurajez. Asa ca am inventat de vreo cateva luni conceptul mica-mare. Mariuca are lingurita mica, mami are mare, mami se tine de balustrada mare, Mariuca de cea mica si tot asa.

Am fost in AFI Palace la un pet shop si a fost foarte incantata ca a vazut "papagacul" Ara, cativa pui de "vava" (veverita), pisica, catei, peşte si "guana verde".

A venit Bica si a stat cu ea sambata si duminica, cat am fost noi la targ. Au povestit, au cantat, au desenat, amandoua au fost super fericite!

Stie inclusiv culori "grele", adica mov, roz si face distinctia intre rosu si roz, precum si intre albastru si mov.

Cris i-a adus un puzzle cu forme buretate, 10 bucati mari. Si fiecare forma are alte forme puzzle in interior. Floricele, frunze... Stie sa le puna singura pe toate la locul lor. Inainte doar iti indica locul, acum le pune singura si le bate bine sa intre. Si zice "mov aici", "rosu aici". Daca cumva se duce in locul gresit, dar asta se intampla rar, zice singura "nu, nuuuu" si muta puzzle-ul pe locul bun.

Creste pe zi ce trece, sub ochii nostri, si imi pare ca face progrese remarcabile pentru un copil de varsta ei.

Niciun comentariu: