Urmărește-mă și pe Facebook!

miercuri, 17 iunie 2009

Am facut dulceata!

Da, eu!

Pentru prima oara in viata!

Tot am zis de cateva zile ca as vrea sa fac o dulceata de cirese, visine sau combinata. Mami a primit 5 kg de cirese, din cei doi visini din curte a adunat 97 de visine (pe numarate si pe luate!), adica vreo 250 grame, noi mai aveam cam un kil' de cirese, iar din visinul lui Cris am adunat pana in 150 grame. Pe-alea nu le-am mai numarat, dar sa zic ca au fost vreo 40 la numar.

Si uite-ne pe noi, pe la 6 aseara, ca ne-am apucat de spalat, scos samburi, rupt codite, masurat, cantarit, spalat borcane. La 9 am pus la fiert primele 2 kg si il asteptam pe Dani cu zahar si gelfix pentru restul de fructe. Dupa 6 ore apoteotice de munca sustinuta, am scos 6 borcane mari si 8 mici. Sunt obosita, dar fericita! Prima mea dulceata asteapta sa fie mancata! Bine, intai asteapta sa fie racita, apoi depozitata si de-abia apoi mancata. Voi veniti cu untul, ca painea e din partea casei, facuta la super masina mea de facut paine!

Vorbind de paine, si-au luat si Rux cu Valentin masina de paine si sunt foarte incantati. In seara asta Rux facea paine cu masline. Eu dupa ce am gasit reteta aia cu lapte si am imbunatatit-o cu mac, am ramas fidela. Tot am zis ca o sa mai incerc si alte variante, dar mai astept. :)

Intre timp (pentru ca de ceva vreme tot cautam in disperare o tema pentru Blog Director de Gradinarit care sa imi placa si care sa functioneze) am instalat o noua tema si am customizat-o. Am invatat chiar niste linii de cod in html si sunt extrem de mandra pe chestia asta! Daca vreti sa vedeti cum arata noua infatisare, va invit pe toti pe http://blog-director-de-gradinarit.blogspot.com/ sa o vedeti si sa o admirati. Daca vreti sa va dati cu parerea, lasati un comentariu sau votati, ca am si un sondaj de opinie.

Acum ma duc sa ud rosiile, ca pana acum am fost ocupata cu dulceata. "Sweet" home pentru ca miroase in toata casa a cirese si visine. A, si daca vreti sa va spun ce ingrediente am mai pus in dulceata (secrete), sa ma anuntati!

5 comentarii:

Ceska777 spunea...

Gand am vazut titlul ma gandeam ca ai vostri capsuni cataratori au avut o recolte record si acum faci dulceata de capsuni... dar e buna si aia de visine si combinata cu cirese. Sa iti dau idei? Se poate face si din flori de soc si chiar din kiwi face soacra mea.... minunate.
Daca ai timp imi spui si mie te rog, ce masina de paine aveti voi/ prietenii vostri si pe care ai recomanda-o. O coci in cuptor banuiesc? Sau masina aia face tot? Mama face paine in casa dar "la mana". Iese foarte buna. Azi ii scot alte retete, o sa-ti trimit link la un blog cu muuuuulte retete de paine....

roxana spunea...

Ce sa zic?! Impresionant!
Pe caldura aia, de ieri, de 40 de grade, ai stat si-ai invartit la dulceata??
Felicitari! Eu n-as fi rezistat!

Unknown spunea...

@ Ceska - capsunii au facut o recolta frumusica, am strans vreo 2-3 kg. Mergea de o dulceata, dar am preferat sa le fac shake sau sa le pun in salata de fructe.

Mi se pare interesanta ideea cu dulceata de kiwi, poate o sa incerc, acum ca mi-am facut mana. :))

Masina noastra este Hyundai, Rux cu Valentin si Cris cu Radu au Moulinex. Din cate ne-am dat seama, exista niste diferente, de forma si cantitate. In rest, toate masinile sunt la fel, au chiar aceleasi programe.

Nu ii mai faci nimic. Tu pui doar ingredientele, toate la un loc in masina, ii dai drumul si dupa 3 ore ai o paine de toata frumusetea. Sunt o gramada de variante si retete, totul e sa ai timp si chef sa le incerci. Astept link-ul, sa vad daca il am sau nu.

Eu o recomand oricui, pentru ca te scuteste de munca, painea e sanatoasa, pui numai ingrediente proaspete, folosesti ulei de masline si lapte, nu apa si cine stie ce alte lucruri. In conditiile in care ai copil mic sau un job solicitant, numai paine nu-ti mai vine sa faci!

Daca vrei sa cumperi, vezi ca gasesti la orice supermarket gen Real sau Billa, sau la hypermarket - Carrefour sau Cora.

@ Roxana - ei, nu, ne-am apucat pe la 6 seara de cules, spalat, curatat, scos samburi si am terminat pe la 12.30. Deci nu mai erau 40 grade. Plus ca in casa e racoare, chiar daca nu avem a/c.
Partea cu invartitul e floare la ureche! Asta o spun DUPA ce am muncit 3 ore cu mami la activitatile pre-fierbere. Hahaha!

Ceska777 spunea...

Silvia,
acuma cat inca sunt cu gaza acasa m-as incumeta.... cat doarme el la pranz pun de-o paine. O sa imi iau cand ma intorc in DE... sa nu o car cu avionul. Sora mea are dar mama prefera sa faca "manual"; sora mea nu are timp.....
Uite link: http://mihaela-bunatati-din-bucataria-mea.blogspot.com/

Mie imi place ca e foarte bine structurat pe categorii si la paine si produse de panificatie are o lista lunga de retete; o sa ii scot si mamei cateva la imprimanta deseara....si le testam cat stau aici.

Ceska777 spunea...

http://mihaela-bunatati-din-bucataria-mea.blogspot.com/